Toimitus ja palautus

Palautuskäsittely

Haluatko palauttaa tilauksesi? Seuraa alla olevia ohjeita.
Olemme luoneet palautusjärjestelmän, jossa voit palauttaa tilauksesi – nopeasti ja helposti. Täytä kentät, jotta pystymme käsittelemään palautuksesi mahdollisemman nopeasti.

Siirry palautusjärjestelmään

Toimituskulut ja riskit

Vaakaekspertti tarjoaa ilmaisen kuljetuksen kaikille yli 250 € tilauksille (ilman ALV:tä). Alle 250 € tilauksille toimituskulut ovat 10 €. Toimituksemme lähetetään aina vakuutettuna pakettina. 

Peruutusoikeus

Sinulla on 14 päivän palautusoikeus alkaen siitä päivästä, jolloin sinä tai määrittelemäsi kolmas osapuoli (mutta ei lähettipalvelu) vastaanottaa tuotteet haltuunsa. Käyttääksesi palautusoikeuttasi sinun on otettava yhteyttä asiakastukeemme viimeistään 14. päivänä tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tuotteet.

HUOM: Kalibrointisertifikaattien ja validointien kustannuksia EI korvata, sillä ne ovat manuaalisen työn tuloksia. 

Palautuskustannukset
Ostaja vastaa palautukseen liittyvistä rahtikustannuksista. Jos asiakas hylkää vastaanottamisen tai ei poimi pakettiaan toimituspisteessä tai on ilmoittanut väärän toimitusosoitteen sitten asiakkaan on maksettava palautuskustannukset plus 10 € hallinnointipalkkio.
Tuotteiden kunto ja paketointi tuotteita palautettaessa
  1. Tuotteen kunto: Tuotetta saa testata, mutta ei ottaa käyttöön siinä määrin, ettei sitä voi enää myydä uudelleen. Mikäli tuotetta ei voida myydä samaan hintaan, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalennus.
  2. Alkuperäispakkaus ja varusteet: Tuote on pakattava tiiviisti kokonaisuudessaan alkuperäiseen, vahingoittumattomaan pakkaukseensa yhdessä mukana tulleiden lisävarusteiden ja papereiden kanssa – mukaan lukien käyttöohjeet, paristot ja laturit. Mikäli pakkausmateriaaleja, varusteita tai papereita puuttuu tai ne ovat vahingoittuneet, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalennus.
  3. Paketointi: Kun tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa, on se vielä paketoitava tiiviisti niin, että paketti tai tuote ei vahingoitu toimituksen aikana. Suosittelemme pakkaamaan tuotteen tuotteen kokoa vastaavaan pahvilaatikkoon. Mikäli tuotetta ei ole paketoitu huolellisesti niin, että tuote tai sen pakkaus on vahingoittunut, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalenema.
Arvonalenema

Arvonaleneman suuruus määritellään tuoteasiantuntijoidemme suorittaman yleisen arvioinnin perusteella. Asiantuntijoillamme on paras tieto tuotteiden arvosta ja myyntipotentiaalista. Jokaisen palautuksen arvonalenama arvioidaan erikseen tuotteen kunnon ja mahdollisten puutteiden perusteella.

Seuraavat esimerkit ovat suuntaa-antavia vähennyksiä ja riippuvat yleisestä arvioinnista ja arvonalenemasta:

  1. Puuttuva tuotteen käyttöohje: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  2. Puuttuvat lisävarusteet: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  3. Vaurioitunut pakkaus: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  4. Puuttuva pakkaus: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
Tilauksen osittainen palautus

Voit palauttaa osan ostoksistasi. Tämä tarkoittaa, että jos olet ostanut yhdellä tilauksella esimerkiksi kaksi vaakaa, voit palauttaa toisen. Emme kuitenkaan tässä tapauksessa palauta toimituskustannuksia.

Reklamaatiot

Kaikilla tuotteilla on 2 vuoden reklamaatio-oikeus. Koska akut ja patterit ovat kestävyydeltään rajoitettuja, on näiden tuotteiden reklamaatioaika rajattu 6 kuukauteen ostopäivästä.

Reklamaation tekeminen
  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmoita reklamaatiosta - ilmoita tilausnumero, tuotteet ja viat.
    Puh: 358 9424 50626 (English support)
    Sähköposti: support@vaakaekspertti.fi (English support)
  2. Jos tuotteessa on vikaa tai virhe, ja olet ilmoittanut reklamaatiosta ajoissa, korjaamme viat tai virheet kohtuullisessa ajassa. Jos se ei ole mahdollista, tai emme katso aiheelliseksi korjata tuotetta, on velvollisuutemme toimittaa uusi, virheetön tuote, kun olemme vastaanottaneet viallisen tavaran takaisin. Korvaamme myös palauttamisesta aiheutuneet kulut, joista on esittää tositteet. Jos tuotteen korjaaminen tai korjaaminen ei ole mahdollista, maksamme sinulle ostohinnan sekä palautuksesta aiheutuneet kustannukset. 

  3. Vaihto tai palautus: Asiakaspalvelu lähettää sinulle maksetun tarran, johon on merkitty palautusosoite, joka asetetaan viallisen tuotteen pakettiin ja lähetetään takaisin.

  4. Kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautuksen, lähetämme uuden tuotteen. Jos kyseessä on hyvitys, maksamme hyvityksen 7 päivän kuluessa.
Ilmoitus virheellisestä tuotteesta kohtuullisessa ajassa

Jos haluat valittaa virheestä, tulee sinun ilmoittaa siitä meille kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet huomannut virheen. Muuten menetät oikeutesi valittaa virheestä. Ilmoitus virheestä kahden kuukauden kuluessa siitä kun se on huomattu, katsotaan kohtuulliseksi. Jos et ole ilmoittanut meille reklamaatiosta viimeistään 3 vuoden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, me emme tarjoa tuotteelle enää takuuta, eikä reklamaatio ole käypä.

Palautuskäsittely

Haluatko palauttaa tilauksesi? Seuraa alla olevia ohjeita.
Olemme luoneet palautusjärjestelmän, jossa voit palauttaa tilauksesi – nopeasti ja helposti. Täytä kentät, jotta pystymme käsittelemään palautuksesi mahdollisemman nopeasti.

Siirry palautusjärjestelmään

Toimituskulut ja riskit

Vaakaekspertti tarjoaa ilmaisen kuljetuksen kaikille yli 250 € tilauksille (ilman ALV:tä). Alle 250 € tilauksille toimituskulut ovat 10 €. Toimituksemme lähetetään aina vakuutettuna pakettina. 

Peruutusoikeus

Sinulla on 7 päivän palautusoikeus alkaen siitä päivästä, jolloin sinä tai määrittelemäsi kolmas osapuoli (mutta ei lähettipalvelu) vastaanottaa tuotteet haltuunsa. Käyttääksesi palautusoikeuttasi sinun on otettava yhteyttä asiakastukeemme viimeistään 7. päivänä tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen sinulla on 7 päivää aikaa palauttaa tuotteet.

HUOM: Kalibrointisertifikaattien ja validointien kustannuksia EI korvata, sillä ne ovat manuaalisen työn tuloksia.

Palautuskustannukset

Ostaja vastaa palautukseen liittyvistä rahtikustannuksista. Jos asiakas hylkää vastaanottamisen tai ei poimi pakettiaan toimituspisteessä tai on ilmoittanut väärän toimitusosoitteen sitten asiakkaan on maksettava palautuskustannukset plus 10 € hallinnointipalkkio.

Tuotteiden kunto ja paketointi tuotteita palautettaessa
  1.  Tuotteen kunto: Tuotetta saa testata, mutta ei ottaa käyttöön siinä määrin, ettei sitä voi enää myydä uudelleen. Mikäli tuotetta ei voida myydä samaan hintaan, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalennus.
  2. Alkuperäispakkaus ja varusteet: Tuote on pakattava tiiviisti kokonaisuudessaan alkuperäiseen, vahingoittumattomaan pakkaukseensa yhdessä mukana tulleiden lisävarusteiden ja papereiden kanssa – mukaan lukien käyttöohjeet, paristot ja laturit. Mikäli pakkausmateriaaleja, varusteita tai papereita puuttuu tai ne ovat vahingoittuneet, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalennus.
  3. Paketointi: Kun tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa, on se vielä paketoitava tiiviisti niin, että paketti tai tuote ei vahingoitu toimituksen aikana. Suosittelemme pakkaamaan tuotteen tuotteen kokoa vastaavaan pahvilaatikkoon. Mikäli tuotetta ei ole paketoitu huolellisesti niin, että tuote tai sen pakkaus on vahingoittunut, on ostajan maksettava arvonalenema vähennetyn palautushyvityksen muodossa. Katso kohta Arvonalenema.
Arvonalenema

Arvonaleneman suuruus määritellään tuoteasiantuntijoidemme suorittaman yleisen arvioinnin perusteella. Asiantuntijoillamme on paras tieto tuotteiden arvosta ja myyntipotentiaalista. Jokaisen palautuksen arvonalenama arvioidaan erikseen tuotteen kunnon ja mahdollisten puutteiden perusteella.

Seuraavat esimerkit ovat suuntaa-antavia vähennyksiä ja riippuvat yleisestä arvioinnista ja arvonalenemasta:

  1. Puuttuva tuotteen käyttöohje: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  2. Puuttuvat lisävarusteet: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  3. Vaurioitunut pakkaus: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
  4. Puuttuva pakkaus: palautettavasta summasta vähennetään 25 % tilauksen arvosta.
Tilauksen osittainen palautus voit palauttaa

Tämä tarkoittaa, että jos olet ostanut yhdellä tilauksella esimerkiksi kaksi vaakaa, voit palauttaa toisen. Emme kuitenkaan tässä tapauksessa palauta toimituskustannuksia.

Reklamaatio

  1. Asiakas on velvollinen välittömästi ja viimeistään yhden päivän kuluttua toimituksen vastaanottamisesta tarkistamaan tuote/palvelu sekä tutkia mahdolliset puutteet. Kuljetuksessa vaurioitunut toimitus joko hylätään tai hyväksytään merkitsemällä se rahtikirjaan. Kuljetuksessa tulleet vauriot ovat näkyviä vahinkoja pakkauksessa.

  2. Vaakaekspertti.fi voi olla vastuussa ainoastaan alkuperäisestä virheestä tai puutteesta tämän alan kauppalain säädöksien mukaisesti. Jos asiakas havaitsee vikoja tai virheitä, tulee hänen välittömästi ilmoittaa Vaakaekspertille kirjallisesti kyseisistä puutteista. Jos asiakas ei valita kohtuullisessa ajassa, menettää hän reklamaatio-oikeuden.
  3. Reklamaatioaika on rajattu 12 kuukauteen toimituksesta. Ajan päätyttyä asiakkaalla ei ole oikeutta tehdä reklamaatiota. Kolmansien osapuolten tuotteita koskee reklamaatiolykkäys, jossa otetaan huomioon aliurakoitsijan voimassa olevat takuumääräykset. Vaihto tai korjaaminen ei pidennä alkuperäistä 12 kuukauden takuuaikaa.
  4. Vaakaekspertti vastuu virheistä ja puutteista on aina rajattu niin, että Vaakaekspertti pyrkii aina korjaamaan virheen tai vaihtamaan tuotteen kohtuullisessa ajassa.
  5. Vaakaekspertti.fi ei vastaa virheistä tai puutteista jotka johtuvat esim. asiakkaan tekemistä muutoksista tai korjauksista, joita ei ole tehnyt Vaakaekspertti.fi tai joku sen yhteistyökumppaneista.
  6. Vaakaekspertti.fi ei tarjoa lisätakuuta ellei tästä ole sovittu nimenomaisesti ja kirjallisesti. Takuu ja palvelusitoumus eivät koske Vaakaeksperttiä, vaan varsinaisia valmistajia ja palveluntarjoajia ellei niistä ole sovittu erikseen ja kirjallisesti Vaakaekspertti.fin kanssa.

Reklamaation tekeminen
  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmoita reklamaatiosta - ilmoita tilausnumero, tuotteet ja viat.
    Puh: 358 9424 50626 (English support)
    Sähköposti: support@vaakaekspertti.fi (English support)
  2. Jos tuotteessa on vikaa tai virhe, ja olet ilmoittanut reklamaatiosta ajoissa, korjaamme viat tai virheet kohtuullisessa ajassa. Jos se ei ole mahdollista, tai emme katso aiheelliseksi korjata tuotetta, on velvollisuutemme toimittaa uusi, virheetön tuote, kun olemme vastaanottaneet viallisen tavaran takaisin. Korvaamme myös palauttamisesta aiheutuneet kulut, joista on esittää tositteet. Jos tuotteen korjaaminen tai korjaaminen ei ole mahdollista, maksamme sinulle ostohinnan sekä palautuksesta aiheutuneet kustannukset. 

  3. Vaihto tai palautus: Asiakaspalvelu lähettää sinulle maksetun tarran, johon on merkitty palautusosoite, joka asetetaan viallisen tuotteen pakettiin ja lähetetään takaisin. 
  4. Kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautuksen, lähetämme uuden tuotteen. Jos kyseessä on hyvitys, maksamme hyvityksen 7 päivän kuluessa.

Katso lisätietoja ehdoistamme.

Palautuskäsittely.